Nytt i sameielaget – desember 2012

Nytt kontonummer og gammel konto stenges
Vi minner om at kontingenten ble økt til kr 1.300 fra og med 1. juli og at vi i forbindelse med skifte av forretningsfører også har fått nytt kontonummer for innbetaling av kontingent. Det nye kontonummeret er: 1503.28.19793.

Den gamle kontoen blir stengt fra og med 1.1.2013.
Kontaktperson hos forretningsfører er Kjell Fossgård, tlf 22809595, e-post fossgard@enquist.no

HMS-rutine
Sameielaget er pålagt å følge internkontrollforskriften. Hensikten med internkontroll i sameielaget er å se til at sikkerheten skal være så god som mulig og slik at beboerne til enhver tid er trygge i sine nærområder. I tillegg til at vi er forsikret, sørger for snømåking, nylig har hatt eltilsyn m.m. så er det hovedsakelig sikkerhet rundt lekeplassen som er relevant for oss. Styret har laget en HMS-rutine som er dokumentert i en HMS-perm i styreboden og vi vil sørge for jevnlige gjennomganger av internkontrollen i sameielaget.

Parkeringssituasjonen
Vi viser til tidligere informasjon og forespørsel om parkeringssituasjonen i sameielaget, senest i sameienytt nr 3. Noen få har meldt behov for ekstra parkeringsplass. Styret vil følge opp saken videre og starte utredning av løsninger på kort og lang sikt. Evt større tiltak vil bli lagt frem for generalforsamlingen til våren.

Høstdugnad
Høstdugnaden ble avholdt lørdag 20.10.2012 i skikkelig møkkavær. Det var veldig bra oppmøte; 21 personer raket løv, renset takrenner og tak, ryddet buskas og trær ved tørkeplassen og flere andre aktiviteter. Flere hadde bakt kake og pga regnet ble det ikke grilling etterpå, men kaffe og kake i styreboden. Marit Stokkebø vant trekningen om 1 måneds gratis husleie. Gratulerer.

Og takk for innsatsen til alle som møtte opp.

Utnyttelse av fellesområdene –medlemmer til arbeidsgruppe
Vi viser til sameienytt nr 3 der vi etterspurte medlemmer til en arbeidsgruppe som kunne bidra i arbeidet med å se på privat utnyttelse av fellesområdene.

Ingen meldte seg! Styret må derfor utpeke en person fra hver rekke og kalle inn til et oppstartsmøte. Arbeidet vil bli igangsatt på nyåret. Dette er et viktig stykke arbeid og det avgjørende med bred deltagelse slik at vi sikrer en god løsning og forankring.

Utlån av sameielagets felles utstyr
Vi har dessverre erfart at sameielagets utstyr, herunder gressklipper, har vært lånt av beboere og satt tilbake i ikke rengjort stand eller med andre feil eller mangler. På den måten blir utstyret raskere ødelagt og vi må kjøpe nytt. Sånn skal det ikke være. Vi har derfor sett oss nødt til å låse utstyret og lage en ny rutine.

Følgende utstyr kan lånes av beboerne: vedkløyver, gresstrimmer og motorgressklipper.
Vedkommende som ønsker å låne utstyret må gi beskjed til materialforvalter 2-3 dager på forhånd, enten pr telefon eller lapp i postkassen. Daniel har tlf nr 91323861 og bor i Bjerkesvingen 8.

Det mangler også en bæresele til ryddesagen. Vennligst heng den tilbake eller kontakt styret.

Tenning av julegran
Første søndag i advent arrangerte vi tenning av julegran på fellesområdet. Det ble servert gløgg og pepperkaker og alle barn som hadde med julepynt fikk en liten overraskelse. Det var stort oppmøte og det ble en veldig hyggelig stund for både store og små.

Widerøebygget skal rives – oppstart av regulering
Det gamle Widerøebygget skal rives og sameielaget har fått nabovarsel om at reguleringen av tomten skal starte. Området vil bli regulert til boliger, se vedlagte Rolfstangveien 30 nabovarsel.

Sameielaget får egen webside
Vi er i ferd med å lage en egen webside for Bjerkesvingen sameielag. Arbeidet er i startfasen og blir utført av kompetente beboere i sameielaget. Formålet er å legge ut nyttig informasjon for beboerne så som vedtekter, sameienytt, informasjon om avtaler, rabattordninger, kontaktinfo til forretningsfører og styret m.m. Mer informasjon følger.